Rebrots

Compartició en email

Informació de la ruta

Descripció de la ruta

El 26 de juny del 2019 serà un dia difícil d’oblidar per a moltes persones a la Ribera d’Ebre. L’incendi que es va declarar va ser dels més virulents patits a Catalunya a la darrera dècada; més de cinc mil hectàrees cremades. Va costar quatre jornades d’intensos treballs controlar-lo i onze apagar-lo definitivament.

Els experts alerten que el canvi climàtic i l’èxode rural han creat les condicions per a incendis d’unes proporcions mai vistes. Segons ells, l’única opció de poder-hi fer front és recuperar el mosaic de conreus i boscos que havíem tingut antigament i, com a ciutadans i consumidors, donar suport als productors locals. L’excursió proposada és una magnífica oportunitat de comprovar l’efecte tallafocs que van tenir alguns conreus a la serra del Rovelló i, alhora, constatar com la natura torna a rebrotar per, malgrat tot, recuperar la vida que el foc va segar.

Des de la plaça del Dr. Juan Benigno, s’agafa el carrer de Cabacés en direcció nord. Al capdamunt es va a l’esquerra per baixar a travessar la carretera T-714. De seguida es gira a la dreta i es continua en direcció nord pel camí vell de Cabacés. Més endavant es deixa per continuar pel de la Palma d’Ebre. Es baixa a travessar el barranc de la Torre i es comença l’ascensió a la serra. A mitja pujada es pren, a mà dreta, el camí dels Faquims.

Pràcticament dalt de la serra, es va a l’esquerra, cap a l’oest, seguint el camí vell de Vinebre a Cabacés. S’arriba a l’encreuament de Quatre camins i es continua al recte que ressegueix la part alta de la serra de les Canta-ranes. Les vistes sobre la Ribera i el poble són magnífiques. Es continua fins a rodejar el tossal de la Bruixeta, on comença un ràpid descens. Al cap de poc es trenca a la dreta en direcció a la Torre de l’Espanyol. Es creua novament el barranc de la Torre i es puja al poble seguint el camí dels Diumenges.

Mapa i tracks

Tracks

Mapa recomanat

Recomanacions

Itinerari circular amb sortida i arribada al poble de la Torre de l’Espanyol. Una proposta molt atractiva, especialment en l’època de floració pels paisatges que es divisen. Tanmateix, el desnivell que no la fa recomanable per a principiants o infants. En canvi, és perfecte per a bicis elèctriques. Es combinen trams pavimentats amb camins de terra. El recorregut es pot seguir amb el mòbil o amb un GPS descarregant l’arxiu georeferenciat.

Per poder seguir correctament l’itinerari, cal descarregar el track. En aquesta ruta, El camí està senyalitzat en bona part de l’itinerari.